Rode Duivels in maart 2024 naar Wembley

Nu de Rode Duivels gekwalificeerd zijn voor het EK van volgende zomer in Duitsland wordt werk gemaakt van het oefenprogramma in de aanloop naar EURO2024. De eerste wedstrijd ligt al vast.

Op dinsdag 26 maart spelen de Belgen tegen Engeland in het Wembleystadion in Londen.

Engeland staat momenteel vierde op de FIFA ranking, één plaats voor de Rode Duivels.

Bondscoach Domenico Tedesco is opgetogen met een sterke tegenstander als Engeland voor een wedstrijd die als eerste grote test voor het EK geldt.

“Engeland is een sterke ploeg en het type tegenstander dat we nodig hebben in de opbouw naar het EK. Daarnaast droomt elke voetballiefhebber ervan om ooit eens op Wembley te zijn. We kijken er alvast erg naar uit. Door tegen sterke tegenstanders te spelen, zullen we beter en sneller weten waar en hoe we nog progressie zullen moeten maken om op het EK de concurrentie met de grote favorieten voor de titel te kunnen aangaan.”

- Domenico Tedesco, bondscoach

Het wordt de 36e onderlinge confrontatie tussen beide landen. Van de voorbije 35 duels wonnen de Rode Duivels er slechts zes tegenover 23 zeges voor Engeland. Zes keer eindigde de match onbeslist.

Op het WK 2018 in Rusland versloegen de Rode Duivels de Engelsen twee keer: in de groepsfase werd het 1-0 en in de wedstrijd om het brons won België met 2-0.

Ook in de groepsfase van Nations League 2020 stonden beide landen tegenover elkaar. België won de match in Leuven met 2-0 maar verloor op Wembley met 2-1. Twee keer in een leeg stadion vanwege corona.

Ticketverkoop

Enkel leden van de 1895 Official Belgian Fan Club zullen tickets kunnen bestellen voor deze uitwedstrijd. Meer info volgt later.