Piet Vandendriessche benoemd tot CEO van de KBVB

De raad van bestuur van de KBVB heeft vanmorgen Piet Vandendriessche benoemd tot de nieuwe CEO van de voetbalbond. Piet Vandendriessche neemt half januari over van de CEO ad interim Manu Leroy, die de in maart ontslagen Peter Bossaert verving. De raad van bestuur wil Manu Leroy uitdrukkelijk bedanken voor zijn engagement tijdens de overgangsperiode.

Piet Vandendriessche is unaniem gekozen na een selectieprocedure, die geleid werd door het headhuntersbureau Korn Ferry. Vandendriessche is 58 en was de voorbije zeven jaar de CEO van Deloitte Belgium. Hij is een ervaren en een verbindende leider die de voetbalbond verder moet ontwikkelen naar een performante en kostenefficiënte organisatie, die te midden van haar leden – de amateurclubs en de profclubs – gaat staan en hen helpt om de vele uitdagingen aan te gaan.

"Piet reçoit la tâche de diriger l'URBSFA de façon ouverte et transparente et d'établir une relation durable avec nos partenaires. Il mènera à bien l'innovation numérique et poursuivra notre combat contre le racisme et la discrimination sur et autour des terrains de football et continuera également de renforcer notre rôle social de façon durable en écrivant une histoire sportive forte avec de beaux résultats.”

– Pascale Van Damme, voorzitter KBVB

Vanaf 16 januari 2024 leidt Piet Vandendriessche de KBVB als CEO.

"De KBVB is een fantastische organisatie, en ik kijk er naar uit om samen met de raad van bestuur, het directiecomité en de clubs samen te werken. Sport en voetbal zijn altijd een van mijn grote passies geweest – van toen ik als scholier bij VC Ardooie speelde, maar ook later in mijn leven als sportbeoefenaar en voetbalfan. Ik ben dan ook bijzonder gemotiveerd om bij de KBVB aan de slag te gaan en mijn eerdere leiderschapservaring ten dienste te stellen van de bond en al zijn leden. Ik kijk ernaar uit om de uitdagingen en opportuniteiten op onze weg aan te pakken en zo samen met het team van de Voetbalbond een sportieve en maatschappelijke impact te creëren."

– Piet Vandendriessche, CEO KBVB