KBVB wordt eerste aangesloten federatie van de Football Business Academy

De Football Business Academy en de KBVB hebben een overeenkomst gesloten die ervoor zorgt dat de Zwitserse onderwijsinstelling gaat samenwerken met het bestuur van het Belgische voetbal.

“Wij zijn verheugd over het begin van dit partnerschap met de FBA dat deel uitmaakt van ons engagement voor meer innovatie. Door kennis te delen en nieuwe ideeën te verwelkomen, zal de KBVB zijn eigen resources op alle mogelijke gebieden kunnen verbeteren en tegelijkertijd jong voetbaltalent waardevolle leerkansen kunnen aanbieden.”

- Manu Leroy, Marketing & Communication Director van de KBVB

“Wij verwelkomen met plezier de Belgische voetbalbond in de FBA-familie, des te meer nu dit jaar de aftrap wordt gegeven voor een Wereldkampioenschap voor mannen en een Europees kampioenschap voor vrouwen. De KBVB heeft zowel op als naast het veld vooruitgang geboekt op het gebied van innovatie en het RBFA Knowledge Centre is de belichaming van dat doel. We kijken ernaar uit om ons steentje bij te dragen tot de vooruitgang van talrijke domeinen binnen de bond en, aangezien ik in België ben opgegroeid, kijk ik er persoonlijk vol ongeduld naar uit om de vruchten van ons partnerschap te plukken zodat dit bijdraagt tot de ontwikkeling van het Belgische voetbalecosysteem en de internationale impact ervan.”

- Kristian Dobrev, Chief Partnerships Officer, The FBA

De Football Business Academy is verheugd haar partnerschap met de Belgische Voetbalbond, de eerste nationale voetbalbond die zich bij haar missie aansluit, te formaliseren.

Als grootste sportfederatie van het land vormt de KBVB de officiële vertegenwoordiger van het voetbal in België. Het is een van de oudste voetbalbonden ter wereld en was een van de stichtende leden van de FIFA in 1904 en de UEFA in 1954. De KBVB staat in voor de administratieve en sportieve organisatie van het Belgische voetbal, en is in die hoedanigheid ook verantwoordelijk voor de nationale ploegen – met de Rode Duivels en de Red Flames als belangrijkste ambassadeurs. De statutaire missie en doelstelling van de bond bestaat erin het voetbal in al zijn vormen te promoten en initiatieven te ontwikkelen om zijn leden en het publiek bewust te maken van de waarden van de KBVB, zoals fair play, non-discriminatie en respect.

Via het RBFA Knowledge Centre heeft de Belgische Voetbalbond getracht meer in te zetten op het delen van kennis en opleiding door samen te werken met diverse academische en onderwijsinstellingen. Dit levert waardevolle middelen en perspectieven op voor de verschillende departementen: sport, juridisch, competities, marketing, scheidsrechters, operations, financiën, human resources en digital office.

Dankzij hun uitgebreide vaardigheden en interesses, alsmede hun academische en professionele achtergrond, zullen de FBA-kandidaten de KBVB ondersteunen via stages en bedrijfsprojecten voor studenten in de betrokken departementen. De Professional Master in Football Business biedt een bijzonder hoog opleidingsniveau aan de FBA-kandidaten, waardoor zij erop voorbereid worden om tijdens deze ervaringen een toegevoegde waarde te worden voor de betrokken FBA-partner.

Als startschot voor dit partnerschap heeft de KBVB een bedrijfsproject voor studenten goedgekeurd waarbij vier FBA-kandidaten de e-commerce van de bond onder de loep zullen nemen en nieuwe ideeën en oplossingen zullen voorstellen.

OVER DE KBVB

De Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) die in 1895 werd opgericht, is het bestuursorgaan van het voetbal in België. De bond organiseert de nationale mannen-, vrouwen-, jeugd-, handvoetbal- en esports teams van het land, alsook de Belgische divisies van het prof- en amateurvoetbal, de vrouwen- en futsalcompetities.

Volg de KBVB op LinkedIn, Instagram, Twitter ent Facebook.

OVER DE FBA

De Football Business Academy is een toonaangevende internationale onderwijsinstelling, gevestigd in Zwitserland, die tot doel heeft de professionalisering van de voetbalindustrie te versnellen en de toekomstige leiders van het spel op te leiden. Haar vlaggenschipprogramma - de Professional Master in Football Business - werd opgericht in 2017 en is het resultaat van de samenwerking met internationale experts uit de voetbalindustrie rond één hoofddoel: kandidaten alle nodige tools en een optimale leeromgeving bieden om te slagen in deze begeesterende en dynamische industrie. Andere partners van de FBA zijn onder meer Beach Soccer Worldwide, Standard Luik, Venezia FC, ESSMA, Benfica en de Aziatische Voetbal Confederatie.

Volg de FBA op LinkedInInstagramTwitter en Facebook.