De KBVB feliciteert de Braziliaanse voetbalbond als gastland van het WK vrouwenvoetbal in 2027

BNG2027 – de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB), de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond (KNVB) en de Duitse Voetbalbond (DFB) – feliciteert de Braziliaanse voetbalbond van harte met de beslissing van het FIFA Congres om Brazilië te kiezen als gastland voor het WK vrouwenvoetbal in 2027. ​

“Proficiat aan de collega’s van de Braziliaanse voetbalfederatie met deze verwezenlijking, we wensen hen veel succes met de organisatie. We zijn ervan overtuigd dat het WK in 2027 een mooie editie wordt, hopelijk met onze Red Flames. Zelf zullen we ons – ondanks de teleurstelling – verder inzetten om het vrouwenvoetbal in ons land, in Europa en wereldwijd te laten groeien.” ​ ​

– Piet Vandendriessche, CEO KBVB

Hoewel de KBVB, KNVB en DFB -teleurgesteld zijn over het verliezen van de stemming, erkennen zij de keuze voor het bid van de Braziliaanse voetbalbond en de sfeer waarin het biedingsproces heeft plaatsgevonden. De drie voetbalbonden zijn erg trots op de vele inspanningen, die iedereen eraan hebben herinnerd dat België, Nederland en Duitsland zich blijvend zullen inzetten voor het vrouwenvoetbal wereldwijd. ​ ​ ​

De voorzitters en CEO's willen hun federale en regionale overheden bedanken voor hun steun tijdens het biedingsproces en de voetbalbonden wereldwijd voor de openheid en interesse die ze hebben getoond. De KBVB, KNVB en DFB kijken ernaar uit om in de komende maanden en jaren blijvend met hen samen te werken om het vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen. ​ ​

BNG2027 engageert zich ertoe om de Braziliaanse voetbalbond en de FIFA te steunen om ervoor te zorgen dat het WK vrouwenvoetbal in 2027 een groot succes wordt, en het verder deuren opent voor het vrouwenvoetbal wereldwijd. ​

Niet voor publicatie! Indien jullie een reactie willen van iemand van de KBVB, gelieve Marie Verbeke te contacteren.