Coca-Cola en Koninklijke Belgische Voetbalbond verlengen partnerschap

Coca-Cola is al meer dan 35 jaar een trouwe partner van de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Vandaag kondigen beide organisaties met trots de verlenging van hun partnerschap aan, tot en met 2028. Met deze unieke, langdurige samenwerking blijft de Belgische bottelaar Coca-Cola Europacific Partners de Red Flames, Rode Duivels en nationale jeugdteams steunen. Coca-Cola en de KBVB willen samen de waarden van de sport – zoals fair play, respect en teamwork – bevorderen.

“Wij geloven dat sport mensen samenbrengt en bijzondere momenten creëert. Met onze drankjes – die hier in België worden geproduceerd, verdeeld en verkocht – willen we er voor iedereen zijn. Daarom steunen we met plezier de nationale vrouwen-, mannen- en jeugdteams, omdat we geloven in de kracht van wat ons verenigt en samen met de voetbalfans unieke momenten kunnen beleven.”

– An Vermeulen, Vice President & Country Director België-Luxemburg bij Coca-Cola Europacific Partners

De samenwerking tussen de KBVB en Coca-Cola gaat al vele jaren terug. Zo schreven onze Rode Duivels in 1986, met Coca-Cola aan hun zijde, geschiedenis met een vierder plaats op het WK. Aan die langdurige samenwerking willen beide partners de komende jaren een vervolg breien.

“2023 betekent op sportief vlak een nieuwe start: een nieuwe coach, een goed gestarte campagne van onze Rode Duivels richting het EK van 2024 en een nieuw elan voor de Red Flames, met de eerste editie van de Nations League en de weg naar het EK in 2025. Ik ben blij dat Coca-Cola zijn vertrouwen in de KBVB, en zijn geloof in de Red Flames en de Rode Duivels bevestigt. De samenwerking met Coca-Cola is erg waardevol. Als een partnerschap ouder is dan je bondscoach, kan je niet anders dan spreken over een historische samenwerking.”

Manu Leroy, CEO a.i. KBVB

Perscontacten

Marie Verbeke
Press & Media Officer Koninklijke Belgische Voetbalbond ​
E-mail: marie.verbeke@rbfa.be
Gsm: +32 473 85 16 68

Maud Collée
Senior Communications Manager Coca-Cola Europacific Partners België-Luxemburg
E-mail: beluxpressinfo@coca-cola.com
Gsm: +32 499 77 28 28

Over Coca-Cola in België en Luxemburg

‘Coca-Cola’ bestaat in België en Luxemburg uit twee bedrijven. Coca-Cola Services maakt deel uit van The Coca-Cola Company groep. The Coca-Cola Company en haar filialen zijn eigenaar van de merken. Zij staan in voor de consumentenmarketing en het basisconcentraat voor de drankjes die verkocht worden aan Coca-Cola Europacific Partners in België en Luxemburg, dochtermaatschappijen van Coca-Cola Europacific Partners plc (CCEP). CCEP in België en Luxemburg produceert, verdeelt en/of verkoopt Coca-Cola, Fanta, Sprite, Aquarius, Minute Maid, Nordic Mist, Chaudfontaine, Finley, Fuze Tea, Appletiser, POMS, Hawai, CHAQWA, Costa Coffee, Tropico, Rosport*, Rosport Pom’s*, Monster*, Capri-Sun*, Nalu* en Reign*. Deze merken zijn samen goed voor meer dan 11 miljoen consumpties per dag in België. Coca-Cola is voortdurend bezig met het optimaliseren van zijn portfolio: van het reduceren van suiker in de dranken tot het introduceren van nieuwe innovatieve producten. Daarnaast werken Coca-Cola Services en CCEP aan het terugdringen van hun impact op het milieu door water terug te geven aan de natuur en recyclage te bevorderen.

Ga naar www.coca-cola.be voor meer informatie. ​

(*) Merken die niet aan de The Coca-Cola Company groep toebehoren.