Assistent-scheidsrechter Ella De Vries geselecteerd voor WK 2023

FIFA heeft onze landgenote aangeduid als A-VAR voor de FIFA Women’s World Cup volgende zomer in Australië en Nieuw-Zeeland.

Goed nieuws voor assistent-scheidsrechter Ella De Vries. Na haar selectie voor WEURO 2022 in Engeland en de Women’s U20 World Cup in Costa Rica, zal De Vries ook aanwezig zijn op het volgende WK vrouwenvoetbal in 2023. FIFA selecteerde onze landgenote voor de volgende wereldbeker als A-VAR. “Uiteraard ben ik zeer blij en enthousiast om geselecteerd te zijn voor het komende WK,” reageert De Vries.

Het gaat snel voor Ella De Vries de voorbije twee seizoenen. Ze debuteerde in het seizoen 2021-2022 als assistent-VAR in de Supercupwedstrijd tussen Club Brugge en Racing Genk. Sindsdien is ze een vaste waarde als videoscheidsrechter in het Belgische professionele mannenvoetbal. Begin december kreeg ze opnieuw een FIFA-badge toegewezen als Video Match Official waardoor ze zowel in het internationale mannen- als vrouwenvoetbal plaats mag nemen als VAR. Een FIFA badge als assistent-scheidsrechter heeft ze al sinds 2008.

Het WK 2023 is dus een volgende stap in de carrière van De Vries. Op het WK in Canada (2015) was ze aan de slag als assistent-scheidsrechter op het veld, maar nu mag ze dus plaats nemen in de VAR.

“Ik hoop België zo goed mogelijk te kunnen vertegenwoordigen op dit tornooi en een prima prestatie te leveren.”
Ella De Vries